Teknoloji

İki Kardeşin Düşmanlığından Doğan Oreo’nun Tatsız Hikâyesi (Aslında O Bir İntikam Bisküvisi!)

Dünya çapında bir üne sahip olan Oreo marka bisküviler, çeşitli ülkelerde çeşitli aromalarla sevenlerini büyülemeye devam ediyor.

Jacob ve Joseph Loose adlı iki kardeş arasındaki rekabetin sonucunda doğan bu krema dolgulu çikolatalı bisküviler, lezzetli birer bisküvi olmanın yanı sıra bir ikon hâline gelmiş durumda.

Hikâyemiz 1890’larda kardeşlerin bir fırın işletmeye başlamasıyla başlıyor.

O yıllarda Amerika’da bir fırın işletmeye başlayan kardeşler, Jacob Loose’un bölgedeki diğer fırınlarla birleşerek büyümesi gerektiğini düşünerek kolları sıvıyorlar.

Bu iş için Adolphus Green adında bir avukat tutan Jacob, çevre fırınları satın almaya başladı ve American Biscuit and Manufacturing Company (Amerikan Bisküvi ve Üretim Şirketi) isimli şirketi kurdu.

Kendisi şirketin başında, kardeşi yönetim kurulunda Green ise danışmanlık pozisyonundaydı.

Yaklaşık 7 yıl boyunca kendileri gibi diğer iki büyük fırın şirketiyle rekabet ettiler fakat bu süreçte Jacob hastalandı ve iyileşme sürecinde Avrupa’ya taşındı.

Buysa kardeşler arasındaki ezeli rekabetin önünü açacak ilk şey olacaktı…

Jacob’un yokluğunda işleri devralan kardeşi Joseph, diğer iki şirketle birleşmesi gerektiğine karar verdi.

Ancak kardeşi Joseph’in bu kararı Jacob için kabul edilebilir değildi. Buna şiddetle karşı çıktığını belirten sayısız mektup yazdı.

Joseph’se mektupları dikkate almayarak birleşme anlaşmasını imzaladı ve bugünkü adıyla Nabisco olarak bilinen National Biscuit Company (Ulusal Bisküvi Şirketi) ortaya çıktı.

Jacob iyileşti ve bisküvi sektöründe varlığını tek başına göstermeye karar verdi. Yeni bir ortakla yeni bir şirket kurdu.

Loose-Wiles Biscuit Company (Loose-Wiles Bisküvi Şirketi) ismiyle kurduğu bu şirket yaklaşık 10 yıl içinde kardeşinin şirketinden sonraki en büyük şirket olmuştu.

En sevilen ürünleriyse Hydrox adını verdiği, iki çikolatalı bisküvi arasında krema bulunan bisküvileriydi. Tanıdık geldi değil mi?

Nabisco’nun bu ürünle rekabet etmesi gerekiyordu ve rakibine şüpheli şekilde benzeyen o bisküviyi piyasaya sürdüler: Oreo!

Bir süre Hydrox lider bisküvi olmaya devam etti. Hatta öyle ki, Joseph bir süre Oreo’ları zararına üretti. Ancak işler hep böyle gitmeyecekti.

İlerleyen yıllarda Hydrox isminin temizlik ürünlerinin ismine benzemesi tüketicilerin bu bisküviden uzaklaşarak Oreo’ya yönelmesine sebep oldu.

Bu fırsatı değerlendiren Nabisco, Oreo’nun pazarlama faaliyetlerine ağırlık vererek çeşitli stratejik hamleler yaptı.

Bu stratejiler oldukça zekiceydi. Öyle ki Oreo’dansa sanki Hydrox taklit kurabiyeymiş gibi görünmeye başladı.

Gerisi zaten malumunuz. Oreo bugün en çok tercih edilen bisküvilerden bir tanesi…

Kaynak: Business Insider, Business Stories

Ünlü markalarla ilgili ilginizi çekebilecek diğer içeriklerimiz:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort