Teknoloji

Mart ayının ikinci haftasında piyasaya sürülecek PC oyunları #1

 
Mart ayında birçok üretici bizi bekliyor. Bu listede ikinci hafta yani Mart ortası çıkacak PC oyunlarını sizler için derledik. İşte listenin ilk bölümü:
 
– Decay Gemileri (8 Mart: yapboz, macera)
 
 
 
Simon Jakobsson tarafından geliştirilen Neon Artery ve Neon Artery tarafından yayınlanan atmosferik, bulmaca, macera oyunu Vessels of Decay, 8 Mart’ta çıkabilecek oyunlar arasında yer alıyor. Piksel grafikli bu aksiyonda uçsuz bucaksız ve görkemli bir macera bizi bekliyor kıyamet sonrası bir dünyada geçen macera ve bulmaca oyunu.
 
Oyunda farklı canavar türleri, düşman türleri ve dahası bizlere sunulacaktır. Oyundaki düşman türleri gerçekten diğer yapımlardan farklı. Düşman tiplerinin ortasında yer altından gelen çeşitli siyah yaratıklar, üzerimize doğru koşan siyah mutantlar ve dahası bizleri bekliyor olacak.
 
İskandinav mitolojisinden ilham alan bu kurguda dövüş unsurları ön plana çıkıyor. Bitirici vuruşlar yapabildiğimiz ve estetik vuruşların ön planda olduğu bu oyunda düşmanların çeşitli uzuvlarını kesebiliyor ve kestiğimiz uzuvların etkilerini görebiliyoruz. Bu etkiler doğal olarak kan etkisi gibi kırmızı renkte görünmez. Oyunda düşmanların kanı siyah olduğu için siyah bir etki olarak karşımıza çıkıyor. Dilersek düşmanlara karşı bitirici vuruşların yanı sıra toplu atılım yapıp onları çevremizden uzaklaştırabiliriz.
 
 
 
Bu retro esintili aksiyon-macera bulmaca oyununda farklı bölgelere ilerleyebilir, bu bölgeleri keşfedebilir ve kıyamet sonrası dünyada hayatta kalmaya çalışabilirsiniz. Farklı medeniyetlerin kalıntılarını içeren bu oyunda arka planda bir hikaye anlatılıyor ve bu dünyanın neden bu hale geldiğini – neden böyle düşmanların burada olduğunu öğrenmeye çalışıyoruz. Oluşturdukları farklı formda yenebileceğimiz bu oyunda aksiyon ve dövüş unsurları gerçekten cezbedici görünüyor.
 
Dinamik bir dövüş sistemi içeren bu oyunda düşmanlarımızı yenmek, uzuvlarını kırmak ve bitirici vuruşlar yapmak tamamen bizim işimiz. Bu nedenle, düşmanları nasıl yenmek istiyorsak ona göre saldırabilir ve düşmanları öldürebiliriz. Bu oyunda her oyuncu farklı atak stilleri benimseyebilir ve buna göre bitirici vuruşlar yapabilir.
 
 
 
Vessels of Decay oyunundaki bu bitirici vuruşlar gerçekten öne çıkıyor. Her bölgede yeni tip düşmanlar çıkıyor, bu tip düşmanların her birini farklı şekillerde öldürebiliyoruz ve bitiş vuruşlarını ve animasyonları görebiliyoruz. Tanıtım fragmanlarından da görebileceğimiz gibi, bu son vuruşlar üzerinde gerçekten çalışılmış.
Oyunda her yeni düşmana karşı kendi dövüş stillerimizi ve yeteneklerimizi gösterebiliyoruz. Bu nedenle, her oyuncu burada farklı deneyimler elde edebilir. Hangi bitirme vuruşunu veya animasyonunu seviyorsanız, ona ağırlık verebilir ve düşmanları bu formda yenebilirsiniz.
 
Vessels of Decay’de olağan düşmanlara ek olarak işveren savaşları da vardır. Bu işveren savaşları, İskandinav mitolojisinden esinlenmiştir. Yaratık çizimleri gerçekten çekici ve devasa görünüyor. Bundan dolayı bu oyunda ilerlemek ve onları yenmek kolay olmayacak gibi görünüyor. Hem animasyonlar, hem de kılıç savurma efektleri ve daha fazlası şahsen ilgimi çekti.
 
 
Boss savaşlarında reflekslerimiz ve dövüş stilimiz hakkında konuşmamız gerekecek. Bu nedenle saldırılarını öğrenmek, yaptıkları atılımları akılda tutmak ve gerçek zamanlamayı koruyarak karşı saldırı yapmak gerekiyor. Bu formda işverenleri yenebiliriz.
Oyundaki bu kıyamet sonrası dünyada hem hayatta kalmak hem de bu düşmanları yenmek bizim asıl görevimiz. Bir yandan karşımıza çıkan atmosferik görüntüyü keşfedebilir, diğer yandan farklı bölgelere ilerleyebiliriz. Keşif unsurları, aksiyon ve dövüş unsurları ile bulmaca unsurlarının yer aldığı bu yapımın bizlere keyifli bir deneyim sunmaya hazırlandığını söyleyebilirim.
 
 
Bu tarz aksiyon ve dövüş unsurlarının ön planda olduğu piksel grafik yapımları seviyorsanız bu oyuna göz atabilirsiniz. Oyunun Steam sayfası şu anda açık. Bu nedenle istek listenize ekleyebilir ve oyunun çıktığı gün bildirim alabilirsiniz. Oyunun çıkış tarihi Steam sayfasında görünmüyor ancak birçok raporda ve birçok kaynakta 8 Mart’ta çıkacağı belirtiliyor. Bu nedenle bu tarih geçse bile Mart ayında bu ipucunu bekleyebiliriz. .
 
-ONI : En Güçlü Oni Olma Yolu (8 Mart: aksiyon, macera)
 
 
KENEI DESIGN, SHUEISHA GAMES tarafından geliştirilen ve Clouded Leopard Entertainment tarafından yayınlanan fantezi, aksiyon, macera oyunu ONI : Road to be the Mightiest Oni, 8 Mart’ta geliyor. Anime tarzı grafiklere, benzersiz bir aksiyon sistemine ve daha fazlasına sahip bu oyunda. bize sunuluyor. Yer yer çeşitli görüntülerin bize aktarıldığı bu oyunda büyük bir maceraya atılıyor, bulunduğumuz adayı çeşitli tehlikelerden ve düşmanlardan korumaya çalışıyoruz. Oyunda arka planda çekici görünümler, farklı temalara sahip bölgeler, anime şeklindeki düşmanlar ve yaratıkların yanı sıra işveren savaşları da bizleri bekliyor.
Oyundaki karakter çizimleri – düşman çizimleri ve çevresindeki çizimler de çekici görünüyor. Hem efektler hem de aksiyon sistemi oyuncuların ilgisini çeken bir yapıya sahip. Oyundaki asıl amacımız karşımıza çıkan düşmanları ve düşman kümelerini yenmektir. Oyunda farklı bir aksiyon sistemi ve farklı bir mekanik sunmaya çalışıyoruz. Oyunda iki karakter daha var ve bu iki karakteri aynı anda kontrol edip oynayabiliyoruz. İki karakterin ortasında çeşitli koordineli durumlar kurarak karşımıza çıkan düşmanları yenmeye çalışıyoruz.
 
 
ONI : Road to be the Mightiest Oni oyununda farklı bölgelere ilerleyebilir, farklı düşmanlarla karşılaşabilir, çeşitli ve farklı düşman kümelerini yenebiliriz. Oyunda kullanabileceğimiz çeşitli beceriler ve özellikler var. Bunları hem düzenli düşmanlarda hem de işveren savaşlarında kullanabiliriz. Oyunda istersek bir düşmana karşı ağırlaşabiliriz, istersek toplu katliam yapabiliriz. Ayrıca oyunun aksiyon sisteminde çeşitli ve estetik bitirici vuruşlar bulunuyor. Bu bitirici vuruşları düşmanların son canlarına yaparak estetik bir son görebiliriz. Bu yapımda bu bitirici vuruşları yaparken zaman yavaşlıyor ve tıpkı filmlerdeki gibi düşmanı yere serme durumu bizlere sunuluyor.
Oyunda kullandığımız karakterler bizi harika bir maceraya çıkarıyor. Bunun yanı sıra elbette düşmanlara karşı daha güçlü olmamız gerekiyor. Seviye atlama mekaniği oyunda yer alıyor ve karakterimizi istersek seviye atlayabiliyoruz. Bu, danışmanlara karşı daha etkili olmamızı ve yeni yeteneklerin kilidini açmamızı sağlar. Oyunda çeşitli görevler bulunuyor. Ayrıca oyun üç bölgeye ayrılmış yani farklı zamanlarda üç farklı bölgeye gidebiliyor, buralardan görevler alabiliyor ve bu görevleri yerine getirerek çeşitli ödüller alabiliyoruz. Oyunda canavarları yenip etraftaki mantarları toplayarak seviye atlayabiliyor ve düşmanların karşısına daha güçlü bir şekilde çıkabiliyoruz.
 
 
Oyunun hikayesi pek ilgi çekici değil ama kısaca anlatmak gerekirse bir ada macerasına çıkıyoruz, bu adada iblisler bir süre sonra uyanıyor ve etrafa çeşitli yaratıklar göndermeye başlıyorlar, bu yaratıkları bu adadan temizlemekle görevlendiriliyoruz. ve bu süreçte büyük bir maceraya atılırız. Bu süreçte karşımıza çıkan farklı düşman kümeleri ve düşmanlar var. Bu düşmanları yenmek tamamen bizim işimiz.
 
Düşman kümelerinin ortasında küçük yaratıklardan devasa yaratıklara kadar pek çok farklı tipte yapı bulunuyor. Bu düşmanların her birinin farklı özellikleri ve yaşamları vardır. İstersek bu düşmanlara çeşitli bitirici vuruşlar ve saldırılar yapabilir veya onları normal bir şekilde hızlı bir şekilde yenebiliriz. Toplu olarak kullandığımız becerilerden, düşmana karşı odaklandığımız el becerisine kadar pek çok farklı yetenek bizi bekliyor olacak. Alışıldık küçük düşmanlardan devasa işveren savaşlarına kadar pek çok düşman oyunda bizleri bekliyor. İşveren savaşları, normal düşmanlara karşı daha güçlü ve daha aksiyon dolu. Bu nedenle işverenleri yenmek için seviyemizi ve becerilerimizi geliştirmemiz gerekiyor.
 
 
 
Oyun içerisinde tekrar ele aldığımız bu macerada ilginç görünümler, anime tarzı grafikler ve dahası bizlere sunuluyor. Yukarıda da belirttiğim gibi oyunda üç bölge daha var. Bu bölgelere giderek hem oraları keşfedebiliyor hem de bize verilen çeşitli görevleri yapmaya çalışıyoruz. Bu görevleri yaparken hem adayı iblislerden koruyabilir hem de kendimizi güçlendirebiliriz. ONI : Yukarıda da belirttiğim gibi Road to be the Mightiest Oni’de iki farklı karakter var, diğer iki karakteri aynı anda kontrol edip düşmanlara saldırabiliyoruz. Dolayısıyla oyunun bu mekaniği bize farklı bir deneyim sunmaya hazırlanıyor diyebilirim.
Oyunda ilgi çekici çimen açıklamaları, çekici karakterler ve düşman tasarımlarının yanı sıra görünümler, dinamik hava değişimleri – mevsimsel değişimler ve dahası bizlere sunuluyor. Oyunda çayırlardan göllere, buz sahalarından ormanlara kadar pek çok bölge bizleri bekliyor. Her bölgede farklı türde yaratıklar ve düşmanlar vardır. Onları birer birer yenip bu adayı tamamen temizlemeye çalışmamız adettendir.
 
 
Oyunda elbette arka planda bir hikaye anlatılıyor. Bu hikaye bize hem orta sahneler hem de karakter diyalogları aracılığıyla sunuluyor. Ama bu oyunda hikaye gerçekten biz oyuncular için arka planda kalıyor (bu oyunda). Dolayısıyla bu oyunda dikkat edeceğimiz şey aksiyon sistemi ve karşımıza çıkan çeşitli görünümler olacak. Oyunun sunmak istediği aslında bu eşsiz aksiyon sistemi. Bu nedenle aksiyon sisteminde bunu sorunsuz bir şekilde bitirebilirsek gerçekten keyifli bir deneyim yaşayabiliriz. Aksiyon sistemi konusunda bir sıkıntı varsa ve bize istediğimizi veremiyorsa çok ilgi çekici ve çekici olmadığı için oyunu oynamak için bir sebep olmayabilir diyebilirim.
Oyunda düşmanlara karşı kullanabileceğimiz farklı yetenekler bulunuyor. Bu marifetlerin ortasında hızlı hareket ederek bir düşmandan diğerine savrulabilir ve birden fazla düşmana karşı dönerek daha etkili olabiliriz. Bunun dışında karakterimizin küçük bir boyutu var, bu boyutu kullanacağımız becerilerle birlikte büyüyüp güçlenebiliyoruz. Öncelikle farklı işveren savaşlarıyla karşılaşıyoruz ve işveren savaşları gerçekten eğlenceli anlar yaşatmayı amaçlıyor.
 
 
Hem görselliği hem de aksiyon sistemi ile bizlere farklı bir deneyim yaşatmayı hedefleyen bu yapım, 8 Mart tarihinde Steam üzerinden PC platformu için yayınlanacak. Bu şekil oyunlarını seviyorsanız ve farklı bir aksiyon yaşamak istiyorsanız bu yazımıza göz atabilirsiniz. Oyun şu anda Steam sayfasında. Dilerseniz oyunu istek listenize ekleyebilir, çıktığı gün bildirim alabilirsiniz. Bu bildirim sayesinde oyunun çıktığından haberdar olabilirsiniz. Ayrıca oyun toplamda 5 dili desteklemektedir. Bu dillerin başında ise İngilizce, Basitleştirilmiş Çince, Klasik Çince, Japonca ve Korece gelmektedir.
 
– Sanctuary Saga (8 Mart: aksiyon, rol yapma)
 
 
Boomer’s Workshop tarafından geliştirilen ve V Publishing tarafından yayınlanan bir aksiyon rol yapma taktik oyunu olan Sanctuary Saga, 8 Mart’ta piyasaya sürülmeye hazırlanıyor. Piksel sanatı stilini sunan bu fabrikasyon, rol yapma öğeleri, sıra tabanlı taktik öğeler, aksiyon öğeleri ve roguelite öğeleri. Oyunda harika bir maceraya atılıyoruz ve farklı bölgelere girebiliyoruz. Her bölgenin farklı düşmanları, farklı temaları ve farklı yapıları vardır. Çıkacağımız bu macerada farklı deneyimler bizleri bekliyor diyebilirim.
Oyunda kendi grubunuzu kurabiliyorsunuz, bu gruba farklı karakterler kazandırabiliyorsunuz, bu karakterlerin her biri farklı özelliklere ve farklı silahlara sahip. Yani bir karakter kılıç kullanırsa diğer karakter büyü yapabilir. Bu nedenle her karakterin farklı silahları ve özellikleri bulunuyor. Oyunda takımı kurmak ve grubu yönetmek tamamen bizim işimiz. Sıra tabanlı taktiksel savaşlar tamamen bizim dışımızda.
 
 
Sanctuary Saga’da bir de lonca sistemi var. Bu guild sistemi sayesinde guild üyeleri ve ekip üyelerini grubumuza alabiliyoruz. Bu üyeler sayesinde grubumuzu daha güçlü hale getirebilir ve düşmanlara karşı daha etkili bir şekilde durabiliriz. Bunun dışında oyunda yine dinamik bağlantı sistemi bulunuyor. Bu dinamik ilgi sayesinde her karakter birbiriyle farklı bir bağ kuruyor ve bu bağ güçlenip zayıflayabiliyor. Bunun takım içindeki ortamı ve duruşu etkilediğini söyleyebilirim.
Sıra tabanlı taktiksel savaşların bize sunduğu bu yapımda büyük maceralara atılıyor, çeşitli dostluklar kuruyor ve bize verilen görevleri yerine getiriyoruz. Dinamik sıra tabanlı savaş sistemi sayesinde, her birinin kendine has özellikleri ve becerileri olan farklı düşmanlar ortaya çıkıyor. Her düşman kümesi farklı yeteneklerle karşımıza çıkıyor ve onları yenmek tamamen bizim stratejimize ve planımıza bağlı.
 
 
Oyundaki sıra tabanlı savaş sistemi içerisinde toplamda dört grup üyesi bulunuyor. Grubumuzdaki yani grubumuzdaki dört karakteri en iyi şekilde kullanmaya çalışıyoruz ve kullandıkları silah türlerine göre düşmanlara gönderiyoruz. Oyundaki bu sıra tabanlı savaş sistemi sayesinde kendi planımızı ve kendi stratejimizi oluşturabiliyoruz. Her ekip üyesini en iyi şekilde kullanabiliriz. Dolayısıyla bu tarz sıra tabanlı savaş sistemine sahip oyunları seviyorsanız ve piksel grafikleri seviyorsanız bu yapımıza bir göz atabilirsiniz diyebilirim.
dinamik ilişki sistemi
Yukarıda da belirttiğim gibi Sanctuary Saga oyununda dinamik bir bağ mekaniği bulunuyor. Bu bağ aslında oyun üzerinde çok büyük bir etkiye sahip. Örneğin bir rakip maçına gittiğimizde, takımın bir mensubunun morali bozuksa veya tartışmaya giriyorsa bu maça girmeyebilir ve bu duruma karşı çıkabilir. Dolayısıyla bu dinamik sistemin değerli olduğunu söyleyebilirim. Oyunda buna çok dikkat etmeliyiz.
 
 
İkili ilişkilerin çok değerli olduğu bu oyunda her ekip üyesiyle tek tek ilgilenmek zorundayız. Kötü bağlantılar dediğim gibi kadroyu da kötü etkiler ve morallerin düşmesine neden olur. Bu nedenle moral yükseltmek, düşmanlara ve yaratıklara karşı daha etkili olmamızı sağlayan etkenlerden biridir.
Oyunda farklı bölgelere gidebiliyor, farklı bölgelerin temalarını keşfedebildiğimiz gibi ima edilen alanları da ortaya çıkarabiliyoruz. Her bölgenin kendi gizli sırları ve unsurları vardır. Ormanlardan ada kıyılarına kadar pek çok bölge bizi bekliyor. Her bölgenin kendi zorlukları ve düşman türleri vardır. Bu düşman tiplerini yenmek ve bölgeleri ele geçirmek tamamen bizim işimiz.
 
 
Kendi stratejimizi kurabileceğimiz ve takımımızı yönetebileceğimiz bu piksel grafikli pikap taktiksel rol yapma oyunu 8 Mart’ta piyasaya çıkmaya hazırlanıyor. Oyunun Steam sayfası şu anda açık. Dilerseniz istek listenizi ekleyebilir ve ödeme günü bildirim alabilirsiniz. Bu sayede oyunun çıkışından haberdar olarak oyuna bir göz atabilirsiniz.
 
– Caverns of Mars: Recharged (9 Mart: atıcı, atari salonu)
 
 
SneakyBox tarafından geliştirilen ve Atari tarafından yayınlanan arcade shooter oyunu Caverns of Mars: Recharged, 9 Mart’ta geliyor. 1981’de piyasaya çıkan ilk yepyeni oyunun ardından PC için yeni geliştirmelerle bu remastered versiyonda nostaljik anlar bizleri bekliyor. Gerçek bir oyun akışı Oyunda baştan sona bizlere sunuluyor ve tamamen yok edilebilir bir ortam içeriyor. Orijinalin temel özellikleri ve daha fazlası bu yapımda yer almaktadır. Bunun üzerine yeni eklemeler, yeni modlar ve dahası bizlere aktarılıyor.
Bu arcade nişancı oyununda isabetli uzay gemimizle yukarıdan aşağıya hareket ediyoruz. Doğru indikçe çeşitli sorunlarla karşılaşıyoruz ve uzay gemimizin silahı ile engellileri ortadan kaldırmaya çalışıyoruz ve tamamen yok edilebilir bir ortam yaşıyoruz. Karşımıza çıkan duvarları, engelleri ve daha fazlasını kaldırıp yıkabiliriz. Bu formda yukarıdan aşağıya hareket ettiğimiz bu oyunda yolumuzu açmaya ve uzay gemimizin en uzak noktasına gitmeye çalışıyoruz.
 
 
Oyunda temelde bir Mars gezegenindeyiz. Uzay gemimizi alıp bu gezegeni Mars’ı keşfetmek ve derinliklerine inmek için harika bir maceraya atılıyoruz. Shooter türünde özelliklerin yer aldığı bu yapım tam bir arcade deneyimi sunuyor. Hem nostaljik bir deneyimi hem de geçmişe gitmek için çok keyifli bir deneyimi aktarmayı amaçlayan bu oyun, bizlere farklı silah türleri, yeni modlar, optimize edilmiş oynanış, çeşitli zorluk modları ve daha fazlasını sunuyor.
Caverns of Mars: Recharged’da uzay gemimizle yolumuzu açarken arka planda çeşitli müzikler var ve gerçekler aşağı doğru akıyor. Bu müzikler sayesinde oyuna daha uygun adapte oluyoruz ve kendimizi oyuna daha iyi kaptırabiliyoruz. Çılgınlıkların ortaya çıktığı ve çevreyi yok edebileceğimiz bu yapımda Mars’ın derinliklerine ulaşmaya çalışıyoruz. Bu yerleri keşfetmeye ve çeşitli alanları temizlemeye çalışıyoruz. Bu yeniden düzenlenmiş sürüm sayesinde daha fazla zorluk, daha fazla silah ve çağdaş grafikler bize aktarılıyor.
 
 
Orijinalinden daha fazla özellik içeren bu yeniden düzenlenmiş sürüm, ilk oyunun temel yapısını koruyor. Ayrıca daha fazla yıkılabilir alan ekliyor, ayrıca bize yeni silah türleri ve güzelleştirilmiş bir görüntü veriyor. Yukarıdan aşağıya doğru aktığımız ve önümüze çıkan engelleri yok ettiğimiz bu yapımda skor tabloları da bulunuyor. Bu skor tabloları sayesinde yok ettiğimiz yerlerden, yok ettiğimiz düşmanlara yapılan her saldırı bize puan kazandırıyor. Kazandığımız puanlar skor tablolarında da gösteriliyor ve diğer oyuncuların önünde yer almaya çalışıyoruz. Bir bölümde daha az puan aldıysak ve daha çok puan almak istiyorsak o bölümü tekrar oynayarak daha çok puan kazanmaya çalışabiliriz. Bu da oyunu tekrar oynanabilirlik açısından destekliyor.
Oyun boyunca gerçekler hep yukarıdan aşağıya akacak, çeşitli düşman türleri ile karşılaşacağız ve bu düşman türleri içerisinde onları yenmeye çalışacağız. Her türlü pürüz ve duvarla karşılaşacağız ve mevcut fizik motoru ve yanıcı özellikleri sayesinde bu duvarları ortadan kaldırabileceğiz. Bu şekilde kendi yolumuzu açacağız ve temizleyeceğiz. Bu nedenle bu oyunda uzay gemimizle sürekli ateş edecek, yolumuzu açmaya ve yıkılabilir yerleri yok etmeye çalışacağız.
 
 
Oyunda farklı silah türleri olacak. Bu silah türlerinin ortasında geçiş yapıp kendi uzay gemimizi geliştirip silahın gücünü artırabileceğiz. Oyunda kullanabileceğimiz silah çeşitlerinin başında ise lazer silahı, çok atışlı pompalı tüfek ve dahası bizlere sunulacak. Bunların arasında oyun içerisinde çeşitli upgradeler sayesinde geçiş yapabileceğiz ve en iyi ve güçlü olduğumuz silah türünde kalıp ilerlemeye çalışacağız. Oyunda farklı türde düşmanlar ve düşman bölgeleri olacak. Bu alanlarda düşmanlar bize çeşitli tuzaklar kuracak, biz de bu tuzakları bozguna uğratmak ve yok etmek için silahlarımızı ateşleyeceğiz.
Oyunda zorlu alanlar ve güçlü kısımlar bizleri bekliyor olacak. Tamamen yok edilebilir ortamlar ve mekanlar sunan bu yapımda hem önümüze çıkan engelleri temizlemeye hem de düşmanın kurduğu tuzakları kırmaya çalışacağız. Örneğin bir bölgede düşmanlar tüm bölgeyi kaplayan bir lazer duvarı kuracaklar, bu lazer duvarını kırmak için o düşmanı tamamen ortadan kaldırmamız gerekecek. Bundan dolayı böyle kısımlar ve zorluklar bizleri bekliyor olacak.
 
 
Caverns of Mars: Recharged oyununda çeşitli güçlü aşamalar olacak, bu zorlukları aşarak ilerlemeye ve yolumuzu açmaya çalışacağız. Yukarıda da belirttiğim gibi oyunda çok çeşitli silahlar olacak. Ancak bu tür silahları kullanırken cephanemiz sınırlı olacaktır. Bu nedenle her atışımızı çok düzgün bir şekilde değerlendirmemiz gerekecek ve atışlarımızın gerçek yerini bulması gerekiyor. Farklı silah türlerine geçiş yaptığımız bu oyunda, o silah türünü değerlendirip en uygun biçimde kullanmamız gerekecek.
Oyunda çeşitli güçlendirmeler de yer alacak. Bu güçlendirmeler anında kullanılabilir ve düşmanlara daha etkili bir şekilde karşı koymamızı sağlar. Oyun yine kendi stratejimizi ve zorluk derecemizi değiştirecek çeşitli güçlendirmeler içerecek. Örneğin pompalı tüfeklerden lazer silahlarına kadar çok çeşitli silahlarla karşılaşacağız ve çeşitli takviyelerle yolumuzu daha kolay açabileceğiz ve diğer düşmanları ortadan kaldırabileceğiz.
 
 
Oyunun yeniden düzenlenen bu versiyonunda farklı modlar bizleri bekliyor olacak. Oyundaki en dikkat çekici mod ise yerel co-op modu. Bu mod sayesinde arkadaşımızla birlikte uzay gemimize atlayıp iki uzay gemisi ile ilerlemeye çalışıp yolumuzu açacağız. Bu da oyunun eğlencesini arttıran unsurlardan biri. Bu nedenle oyunu tek başına oynamak yerine bir arkadaş ile yan yana sohbet ederek oynamanın bize daha verimli bir oyun deneyimi sunabileceğini söyleyebilirim.
Caverns of Mars: Recharged oyununda zorluğu arttıran çeşitli modlar da bulunuyor. Bu zorluk modları sayesinde bize çeşitli görevler veriliyor ve bu görevleri yapmaya çalışıyoruz. Geliştirici ekibe göre oyunda 30 görev bulunuyor. Bu görev serisi de bize farklı içerikler sunuyor, yani 30 görevden 30’u benzersiz bir içerikle karşımıza çıkıyor.
 
 
Oyuncu olarak geçmişe gitmek ve bu klasik arcade shooter oyununu deneyimlemek istiyorsanız 9 Mart’ı bekleyebilirsiniz. Oyunun Steam sayfası şu anda açık. Dilerseniz oyunu Steam sayfasından istek listenize ekleyebilir ve çıktığı gün bildirim alabilirsiniz. Tek oyunculu bir yapı sergileyecek olan bu yapım toplamda 11 dili desteklemektedir. Ayrıca Steam başarımlarını da içerir.
 
– FATAL FRAME / PROJECT ZERO: Ay Tutulmasının Maskesi (9 Mart: korku, aksiyon, macera)
 
 
FATAL FRAME / PROJECT ZERO: Koei Tecmo tarafından geliştirilen ve ekip tarafından yayınlanan korku temalı aksiyon macera oyunu Mask of the Lunar Eclipse, 9 Mart’ta biz oyun severlerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. İlk olarak Nintendo için yayınlandı. Wii konsolu 2008 yılında çıkan bu yapım, remastered versiyonu ile karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. İyileştirilmiş – iyileştirilmiş grafikler, optimize edilmiş oynanış, iyileştirilmiş ses efektleri ve dahası remastered versiyonda bizleri bekliyor olacak. Serinin dördüncü oyununda müthiş bir gerilim deneyimi bizleri bekliyor ve bu büyük maceraya atılıyor olacağız.
Fatal Frame serisi içerisinde yer alan bu yapım, klasik Japon korku ögelerini bünyesinde barındırıyor ve bizlere karanlık bir atmosfer aktarıyor. Terk edilmiş hastanelerden köşklere oradan da çeşitli yapılara girebileceğimiz bu oyunda çevreyi keşfederken kaygılı anlara da tanık olabiliyoruz ve yenilenen grafikleri ile bu oyunda yeni bir deneyim kazanmaya çalışıyoruz. Oyunda arka planda bir hikaye anlatılıyor ve bu hikaye kaygı unsurlarıyla harmanlanıyor. Bu hikayeyi hem çevremizde bulduğumuz notlardan hem de gazete kupürleriyle etkileşime girerek öğrenebiliriz. Oyunda farklı tehlikeler ve tehditler bizleri bekliyor.
 
 
Bir kadın karakteri kontrol ettiğimiz bu kaygılı macera oyununda PC için de yeni geliştirmeler ve eklemeler bulunuyor. Bu eklemeler sayesinde oyun daha karanlık ve daha ürkütücü bir hal alıyor. Oyun içinde bulunduğumuz bu odada çeşitli bölge ve yapılara girebiliyoruz. Hem gazete kupürleri hem de bulduğumuz notlar ARACILIĞIYLA, bu alanları ve yapıları girerken keşfedebiliyor, yeni kaygı unsurlarını ortaya çıkarabiliyor ve hikayeyi öğrenmeye çalışabiliyoruz. Oyunda çeşitli tehlikeler ve tehditler var. Bu tehlikelerin ve tehditlerin arasında farklı görünüşlere sahip ruhlar, kinci hayaletler ve daha fazlası var. Elbette oyundaki asıl amacımız bu kaygı unsurlarını aşmak ve elimizdeki kamera ile onları serbest bırakıp bitirmek.
FATAL FRAME / PROJECT ZERO: Mask of the Lunar Eclipse’de farklı güç ve boyutlarda çeşitli hayaletler var. Bu hayaletlerin her biri farklı özelliklere sahiptir. Onları ortaya çıkarmak için kameramızı alıyoruz ve her birine karşı farklı lensler kullanmalıyız. Oyunda elimizde bulunan el feneri ile karanlık ortamlarda ilerleyebiliyoruz ve bunu yolumuzu aydınlatmak için sonuna kadar kullanmaya çalışıyoruz. Harap durumdaki harabelerden çeşitli odalara kadar pek çok parça oyun içerisinde bizleri bekliyor olacak.
 
 
Oyunda eski bir kameramız olacak ve bu eski kamerayı karşımıza çıkan ya da çıkacak olan bu hayaletlere karşı kullanmaya çalışacağız. Eski kamera aslında elimizdeki güç olarak oyunda bulunacak. Bu nedenle, güçlerini ve kendilerini mühürlemek için bu kamerayı kullanmamız gerekecek. Hayaletlerin ortaya çıkması sırasında, onları mühürlemek ve tekrar ortaya çıkmalarını önlemek için onları fotoğraflayabiliriz. Oyunda her hayaletin farklı güçleri ve yapıları olduğu için daha güçlü hayaletler için farklı lensler kullanmak zorunda kalacağımız adettendir. Kısacası oyunda sahip olduğumuz eski kameradan çok memnun kalacağız.
Karanlık bir atmosfer ve yapının bizlere sunulduğu bu oyunda ay ışığı bulunduğumuz ada üzerinde gerçek olacak ve karanlığı aydınlatan bir deniz feneri görevi görecek. Elimizde fener ve ay ışığıyla birlikte ilerlediğimiz bu kaygı serüveninde dokunaklı bir hikaye bizi bekliyor olacak. Elimizde kamerayla ilerlediğimiz ve hayaletleri kovmaya çalıştığımız bu yapımda çeşitli gazete kupürleri ve geçmişe dair notlar bulacağız. Bu notlar ve gazete kupürleri sayesinde hem güncel hikayeyi öğrenmeye çalışacağız hem de geçmişte burada neler olduğunu anlayabileceğiz.
 
 
Kaybettiğimiz anları ortaya çıkaracağımız bu gazete kupürleri ve notlar sayesinde hikayenin devamını daha çok merak edecek ve oyunda daha da ilerlemeye çalışacağız. Geliştirilmiş grafikleriyle yeniden karşımıza çıkacak olan bu yapımda farklı eklemeler karşımıza çıkacak. Şimdi oyunda bizlere aktarılacak olan yeni güncellemelere geçelim:
Yeniden düzenlenen sürümde yer alan iyileştirmeler
Bu yeniden düzenleme sayesinde oyun içerisinde birçok içerik ve geliştirilmiş eşya bizlere sunulacak. Öncelikle bu yeniden düzenleme sayesinde iyileştirilmiş grafikler bize aktarılmış olacak. Oyundaki her karakter, her bina ve yapı bize yükseltilmiş grafikler ve çözünürlüklerle sunulacak. Bu bize daha gerçekçi bir kaygı deneyimi ve kaygı anları yaşatmayı amaçlayacaktır. Oyunda fener ışığı ve ay ışığının vurduğu kısımlar bariz bir şekilde yeniden görünecek ve atmosferi daha yeterli hale getirecektir. Yeniden karakter modelleri, hikaye perspektifleri ve çevre modelleri oyunda hem gelişmiş hem de genişletilmiş bir biçimde görünecek.
 
 
Oyunun temeli, korku anlarında sahip olduğumuz kameranın olağan kullanımıdır. Oyunda kamera çok önemli ve karşımıza çıkan tehdit ve tehlikelere karşı bu kamerayı kullanmak zorundayız. Karşımıza çıkan hayaletlere karşı bir güç olarak kullanacağımız bu kamera elimizdeki en büyük güçtür. Dolayısıyla bu yeni düzenleme sayesinde bu prodüksiyona yeni bir fotoğraf modu eklenmiş oluyor. Bu yeni fotoğraf modu sayesinde daha yeterli pozlar ve daha iyi bir görüntü elde edebiliyoruz.
Elbette, içinde bulunduğumuz bu kaygı serüveninde yeniden düzenlemeye daha birçok ekleme ve iyileştirme var. Bunlar sadece kabataslak olan ve doğrudan dikkatimizi çeken ilk değişiklikler. FATAL FRAME / PROJECT ZERO: Mask of the Lunar Eclipse oyununda geliştirici grup, bunların dışında daha fazla ekleme ve iyileştirme olduğunu belirtiyor. Bunun dışında yeni kostümlerin de oyunda olduğunu aktarıyor.
 
 
 
Oyunda bu yeni kostümler ile hem karakteri araştırıp hem de karakterle daha uygun etkileşime geçeceğiz ve onu daha doğru bir şekilde benimseyebileceğiz. Araştırmayı oyun içerisinde farklı bir biçimde deneyimleyebilmek için karakterlerin kostümlerini değiştirip bu kostümleri oyun içerisinde rahatlıkla görebileceğiz. Esasen oyun bize üçüncü şahıs kamera perspektifi sunduğu için karakterin tüm görüntüsünü direkt olarak görebiliyoruz.
Korku macera serisi Fatal Frame’i sevenler için bu yeniden düzenleme gerçekten bir ilaç gibi gelecek. Bu nedenle, bu müstehcen hayranlar şu anda bekliyor. Oyunun yeniden düzenlenen versiyonu 9 Mart’ta biz oyun severlerle buluşacak. Keşif olayını sevenler kadar kaygı ve macera türünü sevenler için de bu yapım yeterli bir deneyim sunacaktır. Öte yandan seride yeniden kurgulanan farklı versiyonlar da bulunuyor. Dilerseniz Steam sayfasında serideki diğer yeniden düzenlemelere göz atabilir ve bu serideki diğer korku oyunlarını deneyimleyebilirsiniz.
 
 
Üçüncü şahıs kamera bakış açısına sahip bu tek oyunculu gerilim macera oyununun Steam sayfası şu anda açık. Dilerseniz oyunu Steam sayfasından istek listenize ekleyebilir ve çıktığı gün bildirim alabilirsiniz. Toplamda 6 dili destekleyen bu yapım, kurgulanmış bir versiyon olarak karşımıza çıkacak. Birçok grafik, ses ve karakter gelişiminin yer alacağı bu yapım bizleri büyük bir tedirginlik serüvenine sürükleyecektir.
 
– Figment 2: Creed Valley (9 Mart: aksiyon, macera, keşif)
 
 
Bedtime Digital Games tarafından geliştirilen ve grup tarafından yayınlanan aksiyon, macera, keşif oyunu Figment 2: Creed Valley 9 Mart’ta geliyor. İzometrik kamera bakış açısına sahip bu müzikli platform aksiyon macera oyununda harika bir macera bizi bekliyor. Bu macerada etrafta koşabilir, çeşitli platformların üzerinden atlayabilir, tuzaklara meydan okuyabilir ve patron-boss savaşları ile mücadele edebiliriz. Oyunda farklı bölgeler bulunuyor ve her bölgenin kendine has tema ve platform unsurları bulunuyor. Platform öğeleri bazen çözülmesi gereken bulmacalar şeklinde, bazen de tehlikeli tuzaklar şeklinde karşımıza çıkıyor. Bunların üstesinden gelmek ve çabayı sürdürmek tamamen bizim işimiz.
Figment 2: Creed Valley’de bir yandan müzikal bir deneyim yaşarken diğer yandan savaşa ve aksiyona dalabiliyoruz. Oyundaki karakterimiz ile farklı ortamları keşfedebilir, tehdit ve tehlikelerle yüzleşebiliriz. Elimizde kılıcımızla çıktığımız bu macerada farklı bulmacalar çözebilir, yeni bölgelere gidebilir ve her bölgenin farklı atmosferini yaşayabiliriz.
 
 
Elimizde kılıcımızla birlikte savrulduğumuz bu yapımda tehlikeli ve tehditkar yaratıklar bizleri bekliyor. Bu yaratıkların her birinin kendine özgü özellikleri ve becerileri vardır. Onları yenmek ve kılıcımızı üzerlerine geçirmek için çeşitli aksiyon saldırıları yapabilir ve onlara karşı çıkabiliriz. Oyunda karakterimizle kılıcımızı savurabiliyor, bir düşmanı yenebiliyor, düşman saldırılarından korunmak için yerde taklalar atabiliyor ve daha fazlasını yapabiliyoruz. Endişelerimizle yüzleşeceğimiz bu yapımda karanlık bir atmosfer bizleri bekliyor.
Huzurlu bir bölge olan bu dünya, daha sonra kâbusların tutsağı olur. Kabusların tutsağı olan bölge, zamanla tedirgin yaratıkların yuvası haline gelir. Bu toprakları ele geçiren tehdit ve tehlikelere karşı koymak için büyük bir maceraya ve gayrete girişiyoruz. İzometrik bakış açısına sahip bu platform aksiyon macera oyunu bize eşsiz bir deneyim sunuyor ve arka planda müzikal bir yapı bize eşlik ediyor.
 
 
Oyunda karşımıza çıkan çeşitli tehdit ve tehlikelerin dışında işveren savaşları da bulunuyor. Bu işveren-patron savaşları, müzikal bir deneyim eşliğinde ortaya çıkıyor. İşveren akınını önlemek için çeşitli adımlar atıyor ve onları yenmeye çalışıyoruz. İşveren savaşları bize biraz güçlü bir yapı sunuyor ve onları yenmek için reflekslerimizi kullanmamız gerekiyor. Bu nedenle işveren savaşları ile müzikal bir deneyimin çok güzel harmanlandığını söyleyebilirim.
Öte yandan oyunda farklı mekaniklere sahip iki farklı dünya yapısı bulunuyor. İki farklı zihin perspektifine geçebileceğimiz bu oyunda iki farklı ortam deneyimi yaşayabiliyoruz. Bu iki farklı ortamın ortasında farklı olaylar ve yapılar oluşur. Bu nedenle hangi ortama daha az tehlikeliyse geçebiliyoruz ve o ortama uyum sağlamaya çalışıyoruz. Bu ikili ortam sayesinde çok çeşitli ve geniş bir oyun deneyiminin bizleri beklediğini söyleyebilirim. Oyuna çeşitlilik katan unsurlardan biri olan bu zihinsel bakış açısı sayesinde olaylara farklı bir bakış açısı getirebiliyoruz.
 
 
Yukarıda da belirttiğim gibi oyunda çeşitli bölgeler ve atmosferler bizleri bekliyor. Her bölgenin kendine has teması ve yapısı olduğu için her bölgede farklı bir deneyim kazanabiliyoruz. Ayrıca bu yapımda hem tek oyunculu hem de yerel çok oyunculu olarak yer alabilir ve arkadaşımızla oyunu deneyimleyebiliriz. Bu oyunu tek başına ilerlemek yerine arkadaşımızla iş birliği içinde oynamak daha eğlenceli ve keyifli hale gelebilir. Bu sayede kaygılarımızı daha kolay ve birbirimize yardım ederek aşabiliriz. Oyunda çevrimiçi çok oyunculu bir yapı yok, ancak yerel bir çok oyunculu sistem var. Bu nedenle, bu işbirliği modunu yerel olarak deneyimleyebiliriz.
Arka planda müzik deneyimi olan bu platform aksiyon macera oyununda karakterimizle birlikte ilerleyip çeşitli bulmacaların üstesinden gelebiliriz. Figment 2: Creed Valley’de iki farklı karakter var. Bunlardan biri kılıçlı ana karakterimiz, diğeri ise yardımcı karakter. Yardımcı karakterimiz uçan bir kuş olarak yanımızda ve bu uçan kuşu çeşitli bulmacaları ve platformları aşmak için kullanabiliyoruz. Oyunda birçok farklı bölge var ve her bölge farklı özellikler ve zorluklar sunuyor. Bu nedenle oyunda dikkat etmemiz gereken platform tuzakları, platform özellikleri ve bulmacalar bulunuyor. Bu nedenle hem ana karakterimizi hem de yardımcı karakterimizi bu bulmacaları çözmek ve güçlü platform tuzaklarını aşmak için kullanabiliriz. Zaman zaman ikisinin de birbirine yardımcı olduğu kısımları deneyimleyebiliriz.
 
 
Yerel çok oyunculu modda, birimiz ana karakteri, diğerimiz yardımcı karakter olan uçan kuşu kontrol ediyoruz. Bu nedenle, her iki oyuncu da birbirlerine yardım etmek ve harika bir maceraya atılmak için bu oyuna dalabilir. Her iki oyuncu da bu oyunda iş birliği yaparak bu yönde atılımlar yaparak ilerlemeye çalışıyor. Karşılaştıkları platform tuzaklarını ve bulmacaları çözmeye çalışıyorlar.
Renkli ve ilgi çekici grafiklere sahip olan bu yapımda karakter animasyonları da oldukça akıcı. Bu nedenle oyun bize keyifli bir aksiyon platform tipi deneyim sunmaya çalışıyor. Oyunda her bölgenin açılması gereken belirli alanları vardır. Bu kilitleri açabilmemiz için o bölgedeki tehlike ve tehditleri temizlememiz ve bulmaca unsurlarının üstesinden gelmemiz gerekiyor.
 
 
Her bölgenin kendine göre zorluklarının olduğu bu yapımda endişelerimizle yüzleşiyor, farklı küçük oyunları bitirmeye ve daha fazlasını yapmaya çalışıyoruz. Örneğin, bir bölümde bir kale ve bir top var. Bu bölümde topu kaleye atıp gol atmamız gerekiyor. Bu tarz ufak tefek oyunlar oyunun içerisinde yer almakta ve oyuna çeşitlilik katan unsurların başında bu gelmektedir. Kısacası her bölgede farklı bir deneyim bizleri bekliyor.
Bu tarz platform aksiyon macera oyunlarını sevenler için oldukça ideal ve eğlenceli bir deneyim sunmayı amaçlayan bu ürüne göz atabilirsiniz. Oyun, 9 Mart 2023 tarihinde biz oyun severlerin beğenisine sunulacak. Tek oyunculu ve yerli çok oyunculu yapıyı bünyesinde barındıran bu yapım, toplam 17 dil desteği sunuyor. 17 dilin ortasında bir de Türkçe dil tabanı var.
Dilerseniz şu anda Steam sayfası açık olan bu oyunu istek listenize ekleyebilir ve çıktığı gün bildirim alabilirsiniz. Bu bildirim sayesinde oyunun çıkışından haberdar olabilir ve oyunu anında satın alıp kütüphanenize ekleyebilirsiniz. Oyunda Steam başarımları da var.
 
– Clash: Artifacts of Chaos (10 Mart: aksiyon, macera)
 
 
ACE Team tarafından geliştirilen ve Nacon tarafından yayınlanan aksiyon macera oyunu Clash: Artifacts of Chaos 10 Mart’ta geliyor. Grafikleri ve aksiyon sistemi ile öne çıkmayı hedefleyen bu yapımda harika bir maceraya atılıp, Bu dünyanın tehditlerini ve tehlikelerini aşın. Oyunda farklı aksiyon sekansları, çeşitli güçlü dövüşler ve yaratıklar bizleri bekliyor. Oyunda garip bir dünyaya atılıyoruz, buradaki garip yaratıkları ve yaratıkları yenmeye çalışıyoruz ve burayı bu kötülüklerden kurtarmaya çalışıyoruz. Garip diyarlarda çıktığımız bu macerada farklı bölgelerin ve farklı aksiyon sahnelerinin konuğu oluyoruz.
Atmosferik bir aksiyon-macera deneyimi sunan bu yapımda tek kişi olarak görev alıyor ve dövüş sisteminin tüm gereksinimleri bu oyunda yer alıyor. Oyunda karşımıza çıkan düşmanlara karşı saldırı yapabilir, kontra atak yapıp saldırılarından kaçabilir, onları sersemleterek düşmanların saldırılarını kesebilir ve birkaç saniye etkisiz hale getirebilir, ayrıca düşmanlardan gelen saldırıları tekrar savunup savuşturabiliriz. Oyunda hücum ve savunma mekanikleri gerçekten güzel bir şekilde harmanlanmış gibi görünüyor.
 
 
Garip yaratıkların ve oluşumların yer aldığı bu dünyada gerçeküstü bir atmosfer ve gerçeküstü bir hikaye anlatılıyor. Oyunda farklı karakterler, farklı medeniyetlerden yaratıklar, bu yaratıkların farklı özellikleri ve çeşitli görseller bulunuyor. Oyunda farklı tehlikeler ve tehditler sizi bekliyor olacak. Bu tehlikelerin ortasında kalan düşmanlar ise farklı tiplerle karşınıza çıkacaktır. Her düşman türünün üzerimizde farklı bir etkisi ve tehdidi olacaktır.
 
Her düşmanın kendine has özellikleri ve görünümü olacaktır. düşmanların yüzünden
Onların saldırılarından korunmak için öncelikle ne tür bir saldırı yaptıklarını öğrenmemiz, aklımızda tutmamız ve ona göre kendimizi savunmamız gerekecek. Bundan dolayı oyunda kullandığımız karakterle birlikte reflekslerimizi sağlam bir şekilde kullanmamız gerekiyor.
 
 
Bir hayal dünyasına atıldığımız bu macerada çeşitli toprakları ve bölgeleri keşfedecek ve bu bölgelerin görüntülerine tanık olacağız. Her bölgenin kendi teması, görünümü ve tehditleri olacaktır. Oyunda çıktığımız bu büyük macerada farklı diyarların yollarına çıkacağız, farklı karakterler tanıyacağız ve arka plandaki sırları keşfetmeye çalışacağız. Clash: Artifacts of Chaos’ta yine çeşitli görevler üstlenecek, karşımıza çıkan tehditleri ortadan kaldırmaya çalışacak ve bizlere sunulan dövüş mekaniklerini sonuna kadar kullanacağız.
Nitekim oyundaki dövüş ve aksiyon sistemi üzerinde çalışılmış gibi görünüyor. Bu nedenle oyunda dövüş stilimizi özelleştirebileceğimiz bir mekanik de bulunuyor. Bu mekanik sayesinde farklı dövüş tarzları arasında geçiş yapabiliyor ve kendi dövüş tarzımızı oluşturabiliyoruz. Dolayısıyla her oyuncu bu dövüş stilini özelleştirebilir ve kendine göre harmanlayabilir. Oyundaki her oyuncu bu dövüş sitelerinden farklı bir şekilde faydalanmakta ve farklı deneyimler kazanabilmektedir. Bu sayede herkes kendi tarzından farklı bir tarz benimseyebilir. Oyuna çeşitlilik kazandıran unsurlardan biri de bu diyebilirim.
zar sistemi
 
 
Oyun ile birlikte çıktığımız bu macerada farklı özellikler bizleri bekliyor olacak. Örneğin oyundaki zar sistemi bize farklı bir mekanik sunuyor. Bu mekanik şöyle çalışıyor: Öncelikle bir rakibi dövüşe davet etmeden önce bir zar atma etkinliğine giriyoruz. Zarda başarılı olursak dövüşün kurallarını biz belirleyebiliriz, rakip kazanırsa dövüşün kurallarını o belirler. Elbette her dövüşün kendi kuralları vardır. Bu nedenle zar oyununu kazanmak, lehimize kurallar koymak anlamına gelir. Dolayısıyla bu fırsatı kaçırmamak için zar oyununu kazanmak gerekiyor. Tabii bu da biraz şans gerektiriyor.
Nitekim oyundaki bu zar sistemi farklı bir mekanik olarak karşımıza çıkıyor. Dövüşün kurallarını belirleyeceğimiz bu zar oyununda öncelikle biraz şansa ihtiyacımız var. Zar oyunu ile mücadelenin kuralları belirlenir ve mücadele bu şekilde başlar.
sınır bölgeleri havası
 
 
Bu yapım Zeno Clash ve Zeno Clash II ile aynı dünyada geçse de bambaşka bir oyun olarak karşımıza çıkıyor. Bu serilerin dışında bağımsız bir oyun olarak karşımıza çıkacak olan bu oyun bizleri büyük bir maceraya çıkarıyor ve görselleri, atmosferi ve dövüş ve aksiyon mekanikleriyle ön plana çıkmayı amaçlıyor. Oyunun grafik stili ve karakter tasarımları gerçekten ilgi çekici ve dikkat çekici. Şahsen, bu tarzı gerçekten seviyorum. Yine bu tarz ve grafik tarz bize Borderlands serisini hatırlatıyor. Bundan dolayı oyunun hem çizimleri hem de atmosferi bu yapımla benzerlik gösteriyor.
Oyunda yukarıda da belirttiğim gibi farklı bölgelere giderek bu farklı bölgelerin atmosferlerini ve görüntülerini keşfedebiliyoruz. Her bölgenin kendi tehlikeleri ve tehditleri vardır. Karşılaşacağımız tehditleri yenmek için aksiyon ve dövüş sistemini kullanıyoruz. Replay dövüş sistemini kendimize göre özelleştirip kendi tarzımızı oluşturabiliyoruz. Bu nedenle bu bahiste oyunculara büyük bir özgürlük verildiğini söyleyebilirim.
 
 
Clash: Artifacts of Chaos’ta karşılaştığımız tehditler farklı görünüm ve özelliklerle geliyor. Saldırı tarzlarını anlamak için biraz sağa sola dağılmak gerekiyor. Oyunda savunma yapabilir, düşman saldırılarından kaçabilir ve düşman baskınlarından kaçmak için karşı saldırı yapabiliriz. Dövüş mekaniği üzerine oldukça fazla çalışma yapıldığı belirtilen bu yapımda oldukça fazla aksiyonun bizleri beklediğini söyleyebilirim.
Harika bir maceranın kapılarını aralayan bu oyunda farklı bölgelere gidebilir ve bu yerlerin arka planındaki sırları keşfedebiliriz. Her bölgenin kendi karakterleri, düşmanları ve etkileşim kurabileceğimiz bölümleri vardır. Bu bölgelerde farklı karakterlerle savaşabiliyor ve onlarla zar oyunları oynayabiliyoruz. Oyunda bundan dolayı hep bir aksiyon ve dövüş sistemi içerisinde oluyoruz.
 
 
Oyunda derinlemesine inceleyebileceğimiz çeşitli maceralar, bölgeler ve daha fazlası var. Bölgelerin ortasında çok farklı atmosferler, görünümler ve yaratıklar var. Gerçeküstü bir yapıyı bizlere aktaran bu oyunda farklı bir karakter olarak oyuna dahil oluyoruz. Her karakterin farklı görüntüleri ile dekore edilmiş bu dünyada çeşitli yaratıklar karşımıza çıkıyor. Bu canlıların kimisi dost, kimisi düşman olarak karşımıza çıkar. Oyunda gittiğimiz bölgelerde farklı karakterlerle konuşabiliyor ve onlarla etkileşim kurabiliyoruz. Orta sahneler ve girdiğimiz diyaloglar sayesinde onlardan görev alıp çeşitli görevleri yerine getirebiliyoruz.
patron savaşları
Hem karakter tasarımları hem de dövüş mekanikleri ile bizlere farklı bir yapı sunmayı amaçlayan bu oyunda işveren savaşları da bulunuyor. İşveren savaşları normal savaşlardan daha şiddetlidir ve daha uzun sürer. Bu nedenle işverenleri yenmek için öncelikle baskın stillerini öğrenmemiz gerekiyor. Bu saldırı stilini öğrendikten sonra karşı saldırı yapabilir ve saldıracağı zaman kaçabiliriz.
 
 
Bu tarz aksiyon macera oyunlarını seviyorsanız bu yazımıza göz atabilirsiniz. Çünkü oyunun dünyası ve atmosferi gerçekten çok farklı. Hem oyunun mekaniği hem de grafik stili dikkat çekiyor. Oyun 10 Mart’ta biz oyun severlerle buluşmayı hedefliyor. Dilerseniz Steam sayfası açık olan bu oyunu istek listenize ekleyebilir ve çıktığı gün bildirim alabilirsiniz. Bu şekilde, oyunun çıkışından haberdar olabilirsiniz.
– Monster Energy Supercross – Resmi Video Oyunu 6 (9 Mart: yarış, simülasyon)
 
 
Milestone tarafından geliştirilen ve grup tarafından yayınlanan yarış simülasyon oyunu Monster Energy Supercross – The Official Videogame 6, 9 Mart’ta piyasaya sürülmeye hazırlanıyor. Hızlı bir yarış deneyimi içeren bu oyunda simülasyon öğeleri de bulunuyor. Yarış ve simülasyon öğelerinin harmanlandığı bu yapımda zorlu parkurlar ve şiddetli bölgeler bizleri bekliyor. Oyunda motorumuza atlıyoruz, güçlü alanlarda ve güçlü tümseklerde ilerlemeye çalışıyoruz ve rakipleri geride bırakmaya başlıyoruz. Oyunda ne kadar dikkatli olursak rakiplerimizin önüne geçebilir ve yarışı kazanmaya o kadar yaklaşabiliriz.
Gerçekçi bir yarış deneyimi sunmayı amaçlar
Gerçekçi yarış deneyimi ve özellikleri oyunda bizleri bekliyor. Oyundaki üssün özellikleri sürüşümüzü ve motorumuzu büyük ölçüde etkiliyor. Dolayısıyla pistin durumu, hava durumu ve diğer faktörler yarış deneyimimizi üst düzeyde etkiliyor. Bu da oyundaki gerçekçiliği arttıran etkenlerden biri. Bu tarz oyunlarda bu tür özelliklerin yer alması hem gerçekçiliği artırıyor hem de yarış deneyimine katkı sağlıyor diyebilirim.
 
 
Arazi zorluklarının biz oyuncuları etkilediği bu oyunda pek çok detay bizleri bekliyor.
Oyunda karşımıza çıkan rakiplerle tekrar karşılaşabilir, onları köşelere sıkıştırarak eleyebilir ve yarışı kazanmak için elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışabiliriz. Monster Energy Supercross – The Official Videogame 6’da hem gerçekçilik hem de ücretsiz bir yarış deneyimi bizi bekliyor. Oyunda çeşitli yarışlara katılarak zirvede yer almaya ve ismimizi zirveye taşımaya çalışıyoruz.
Gerçek hayattaki parkurları ve sürücüleri içerir
Oyun, gerçek hayattan modellenmiş çeşitli resmi motosikletler, sürücüler ve pislik torbaları içerir. Bunların her biri gerçek hayattan alınmış modellerdir. Bu tür modelleme, gerçekçi bir yarış deneyimini ön plana çıkarmak için kullanılmıştır. Her detayın özenle hazırlandığını belirten geliştirici ekip, bu oyunda yarış ve simülasyon unsurlarını ortaya çıkarıyor.
Arazi koşulları sürüş deneyimini etkiler
 
 
Oyunda her türlü pis insan bizi bekliyor. Dağlık alanlardan havalimanlarına, maden ocaklarından parklara birçok farklı bölge ve parkur yarışımızı bekliyor. Oyunda her parkurun farklı arazi zorlukları ve koşulları bulunuyor. Örneğin bir pist yağmurun etkisiyle çamurlu hale gelebilir, bu da görüşümüzü ve yarış deneyimimizi etkileyebilir. Başka bir pist tamamen güneş alabilir ve güneş ışınları gözlerimizi kamaştırabilir. Bu nedenle her parkurun kendine has zorlukları ve hava koşulları vardır. Bu durumun bizleri etkilemesi de gerçekçiliği ön plana çıkarıyor.
Farklı oyun modları var
Oyunda yarışabileceğiniz pek çok mod var ancak en çok vakit geçireceğimiz mod meslek modu olacak. Bu nedenle, meslek modunda bir yarışçı belirleyebilir, kendimize bir motor alabilir ve büyük dünya şampiyonalarına katılabiliriz. Oyundaki meslek modu bizi sıfırdan başlatıyor ve hata yapmadan zirveye çıkmamızı sağlayan yarışları bizlere sunuyor. Oyundaki bu mod sayesinde harika bir maceraya atılıyoruz ve bu maceranın sonunda şampiyon olma mücadelesini kazanıp kazanamayacağımız belli olacak.
 
 
Monster Energy Supercross – The Official Videogame 6’da meslek modu içerisinde çeşitli dünya şampiyonalarına katılıyoruz ve bu süreçte ismimizi üst sıralara taşıyabilirsek çeşitli sponsorluklar alıp gelirimizi arttırabiliriz. Ayrıca yeni motorları, yeni motor modüllerini ve daha fazlasını grubumuza dahil edebiliriz. Her yarış farklı özellikler ve zorluklar sunar. Bu nedenle oyun içerisinde dikkat etmemiz gereken birçok faktör bulunmaktadır.
eğitim modu
Oyunda kendimizi geliştirebileceğimiz ve yarışlarda daha uygun deneyimler elde edebileceğimiz bir antrenman modu bulunuyor. Bu eğitim modu sayesinde kendimizi geliştirebilir ve sürüş deneyimimizi daha da geliştirebiliriz. Eğitim sayesinde reflekslerimizi, sürüş tecrübemizi, karakterimizi ve aracımızı bir üst seviyeye çıkarabiliriz. Dolayısıyla bu modun oyun içinde gerçekten değerli olduğunu söyleyebilirim.
Ritim modu
 
 
Oyunda eğitim ve meslek modunun yanı sıra ritim modu da bulunuyor. Bu ritim modu sayesinde oyunda düz bir alana girip sadece gaza basabiliyoruz. Bu modda rastgele mani vs. yok tamamen akıp gideceğimiz düz bir yol var. Bitiş çizgisine ilk varan bu yarışı kazanır.
Yukarıda da belirttiğim gibi oyun içerisinde hem motoru hem de sürücüyü özelleştirip geliştirebiliyoruz. Bu sürücülerin oyundaki becerilerini geliştirerek yarışlarda daha akıcı bir deneyim elde edebilir ve ön sıralara geçmeye başlayabiliriz. Motosikletin her bir modülünü ayarlayabildiğimiz, geliştirebildiğimiz ve hatta değiştirebildiğimiz bu simülasyon öğeleri sayesinde daha gerçekçi bir deneyim elde edebiliyor ve kendimize göre özelleştirmeler yapabiliyoruz. Özelleştirdiğimiz ve güçlendirdiğimiz segmentler sayesinde rakiplerimizi geride bırakarak dünya şampiyonasında ismimizi zirveye taşıyabiliyoruz. Ne kadar çok yarış kazanırsak o kadar ünlü olabilir, çeşitli sponsorluklar ve avantajlar elde edebiliriz.
Oyunda parkurları da kendimiz yapabiliyoruz.
 
 
Ayrıca oyunda kendi parkurumuzu yapmaya çalışabileceğimiz bir editör de bulunuyor. Bu editör sayesinde kirli stili, hava durumunu ve istediğimiz diğer durumları ayarlayıp özelleştirebiliyoruz. Ayrıca oyundaki bir diğer editör olan kask editörü sayesinde kendimize bir şekil yakalayıp, özelleştirmeler yapıp tarzımızı belirleyebiliyoruz. Hem sürücümüzü hem de motosikletimizi özelleştirebileceğimiz bu editörler sayesinde farklı bir forma kavuşabiliyoruz.
Tek oyunculu ve pvp yarışları da mevcuttur.
Hem tek oyunculu hem de çevrimiçi pvp modlarını içeren bu oyunda piste çıkıp diğer yarışçılarla rekabet edebiliyoruz. Çevrimiçi liderlik tabloları da vardır. Bu skor tabloları sayesinde ismimizi üst sıralara taşımaya ve yüksek skorlar elde etmeye çalışıyoruz. Çeşitli puanlar kazanacağımız bu yarış oyununda ustalaşmak için biraz zamana ihtiyacımız var. Çünkü oyunda ne kadar çok rekabet edersek ve ne kadar kirli zorlukların üstesinden gelirsek, o kadar çok deneyim kazanırız.
 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort